KAMPUNG KU....

KAMPUNG KU....

Wednesday, September 16, 2009

LUAHANKU...

Kedinginan mlm, ditambah dgn kesunyian dan dr kejauhan alunan zikrullah yg berkumandang lembut menghanyutkan aku ke satu dimensi lain yg xdpt digambarkan dgn kata2. Indah… sungguh indah. Dan mlm ini adalah mlm terakhir aku di sini. Menjalani ibadah puasa Ramadan. Esok aku akan pulang. Pulang membawa segunung kerinduan yg ku pendam jauh di lubuk hatiku.

Xsabar rasanya ingin pulang. Berjumpa dgn nya utk kali pertama. Mendakap nya, mengucup nya dan memeluk nya erat2. Tp… waktu bersama nya terlalu singkat. Dia terpaksa pergi meninggal kan ku. Blm sempat kerinduan ini ku lepaskan kpd nya. Namun siapalah diri ku… ada insan lain yg jauh lebih menyayangi nya. Tp aku bersyukur krn diberi peluang utk bersama nya. Walaupun seketika….ia amat bermakna….

Tp…. Kesedihan itu tetap terasa. Krn ape??? Krn thn ini adalah thn terakhir aku berada di sini. Menjalani ibadah puasa bersama2 sahabat2 yg aku amat sayangi. Sahabat yg tanpa nya membuatkan ku rindu, kesunyian dan kehilangan.

Thn hadapan masih belum pasti. Di mn kah kaki ini akan berpijak. Langit mn kah yg akan ku junjung. Dan siapakah yg akan bersama ku utk menjalani ibadah puasa ini. Semoga aku dipanjangkan umur utk menjalani ibadah puasa dan ku mengharapkan agar ia akan lebih baik dr thn ini…AMIN….

Kepada ayahanda dan bonda ku. Sesungguhnya diri ini terlalu byk melukai dan menyakiti hati mu. Ampuni lah anakanda mu ini. Halalkan segala rezeki yg telah kau berikan dr awal kelahiran ku hinggalah ke hari ini. Jasa mu x mungkin dpt ku balas. Aku hanya mampu berdoa agar kau sentiasa berada di dalam naungan kasih sayang Nya.

Kepada kakanda2 ku. Terima kasih krn sudi melayani karenah2 ku. Aku tahu, aku bukanlah adik yg baik. Aku sering menyakiti hati kalian semua. Namun kalian tetap sabar dan sentiasa memberikan sokongan dan semangat kpd ku. Ampuni lah adinda mu ini. Sesungguhnya adinda mu ini sentiasa ingin perhatian dan kasih sayang dr kalian semua.

Kepada adinda2 ku. Kenangan bersama kalian adalah waktu yg paling manis dlm hidup kakanda mu ini. X mungkin ku temui adik yg sebaik dan secomel kalian. Akan terus ku curahkan kasih sayang ku pada kalian semua. Semoga kalian semua berjaya mengejar cita2 kalian semua.

Kepada anakanda2 ku. Sesungguhnya bonda mu ini xsabar2 lg utk bertemu kalian semua. Mahupun hanya seketika. Namun, ia amat bermakna. X pernah walaupun sesaat bonda mu ini melupakan anakanda. Kerinduan pada mu sentiasa ada dlm setiap helaan nafas bonda. Cepatlah membesar dan menjadi insan yg berguna.

Kepada sahabat2 ku. Kalian adalah anugerah yg sgt bernilai dlm hidup ku. Terlalu bertuah rasanya diri ini krn berpeluang mengenali kalian semua. Semoga persahabatan ini akan kekal abadi utk selama nya….

Kepada saudara2 ku serta keluarga2 angkat ku. Terima kasih krn sudi menerima diri ini. insya-Allah aku x kan melupakan kalian semua.

Kepada arwah kakanda dan adinda ku. Aku sentiasa mendoakan akan kesejahteraan kalian berdua. Semoga kalian berdua ditempatkan di samping org2 yg beriman dan bertakwa. Insya-Allah semoga kita akan bertemu lagi di syurga.

Dan kepada yg mengenali diri ini. 1o jari ku susun memohon maaf atas segala kesalahan yg pernah aku lakukan. Sesungguhnya diri ini tidak pernah sempurna dan sentiasa melakukan kesalahan..

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI. MAAF ZAHIR DAN BATIN…

2 comments:

  1. Salam AidilFitri.
    Boleh tlg? I see that you follow Kak Fynn Jamal .. Plz vote for fynn utk weblog popular 1malaysia. Your cooperation is highly appreciated. Tima kasih!!

    ReplyDelete
  2. bonne eid-mubarak
    siti,, anis pun nak mohon maaf if anis de wat salah sepanjang perkenalan kita. Adat manusia melakukan kesalahan walaupun sudah mencuba menjadi yang terbaik so minal aidilwalfaizzin tau... =)

    ReplyDelete