KAMPUNG KU....

KAMPUNG KU....

Monday, September 14, 2009

.......

Aku menarik nafas dlm2. Tiba2 aku merasakan aku semakin jauh dgn Nya. PemergianNya membuatkan ku tidak keruan. Saat nya telah makin hampir. Di saat pemergian tlh semakin hampir aku hanya membatu, membisu dan terkedu. X berupaya melakukan apa2. Siapalah aku yg mampu melawan takdir. Walau apa pun yg aku lakukan ia pasti pergi jua. Pergi meninggalkan ku. Pergi yg blm pasti kembalinya. Andai ditakdirkan ia bisa kembali lg. mungkin kah aku masih bernafas tika itu. Aku amat merinduinya. X ingin rasanya diri ini berpisah dgn Nya. Tp ini lah hakikat yg harus aku terima. Stp yg dtg pasti akan pergi. Dan apabila ia dtg lg mungkin aku yg terpaksa pergi. Itu lah hakikat kehidupan tiada yg kekal abadi. Aku hanya mampu berdoa agar masih dipanjangkan umur agar aku bisa bersamanya lg. bersamanya menyelami hati dan belajar utk mencintai. Mencintai pd yg sudi utk mencintai. Bkn sahaja mencintai tp menyayangi dan mengasihi. Hanya aku yg daif akan cintanya yg x bertepi. Memberi ku segala kemahuan dan kenikmatan yg x mungkin mampu dimiliki tanpa izin Nya.

Ramadan kali ini terlalu bermakna bg ku. semoga masih ada Ramadan utk ku di thn hadapan. Ya Allah pjgkan lah umurku. Izinkan lah aku utk bersama Nya lg. Sesungguhnya hamba mu ini terlalu daif dlm mengenal cinta mu. Ampunkan lah segala dosa2 ku. Dosa kedua ibu bapa ku. Dosa ahli keluarga ku. Dosa sahabat2 ku. Dan dosa Muslimin Muslimat seluruhnya. Tempatkan lah kami di samping org2 yg bertakwa. AMIN…

No comments:

Post a Comment