KAMPUNG KU....

KAMPUNG KU....

Tuesday, September 15, 2009

CUBA LAH UTK MENGERTI

Knp hati ini terlalu sukar utk dimengerti. Perasaan apa kah yg wujud dlm diri ku ini. Xsiapa yg bisa menjelaskan nya. Aku sendiri x bisa utk mengerti perasaan sendiri. Di saat aku perlukan seseorg di sisi. Dia hadir memberikan sinar menerangi kesuraman ku. Memberikan semangat dan harapan. Agar aku terus berdiri dan berlari. Mengejar mimpi yg xpasti.

Masih ku ingat tarikh keramat itu 23/04/2009. Hanya dia yg ada di hadapan ku. Menemani ku tanpa rasa jemu. Walau tiada sebarang kata yg terucap di bibir ku namun dia masih setia menemani, Menunggu dgn sabar tanpa rasa jemu di hati. Tarikh itu, ya tarikh itu yg menjadikan aku lebih matang dlm usia ku. Namun tidak dr segi rupa fizikal ku. Yg masih sama walaupun tahun dtg silih berganti. Dan esok adalah hari penentu bg kami. Atas segala usaha, keringat dan kepayahan dlm mencapai satu impian.

Kehadirannya menyentuh hati kecil ku. Walau tiada kata yg terucap di bibir ku. Namun hati ini x putus2 mengucapkan “terima kasih” krn sudi menemani ku di saat tiada insan lain di sisi. Terasa janggal utk berada di hadapan nya. Dan mulai di saat itu hati ini mula menyayangi nya. Rasa yg bisanya wujud utk insan2 yg ada dlm ruang kepala dan sudut kecil hatiku. Namun dia kini mengisi salah satu ruang yg ada. Aku ingin dia sentiasa menemani ku. Mengenalinya adalah satu kebetulan namun menyayangi nya adalah perkara di luar kawalan. Walaupun dia bukan lah insan yg istimewa dlm hidup ku namun sayang ku pd nya terlalu istimewa. Mungkin krn sifat nya yg pandai mengambil hati dan menceriakan ku, meletakkan nya setaraf dgn insan2 teristimewa dlm hidup ku.

Dan sekali dia telah mengisi ruang yg ada di ruang2 kepala dan hatiku. Aku xkan mengizinkan nya pergi meninggalkan ku. Aku akan terus menyayangi nya dan terus menyayanginya sebagai mn aku menyayangi insan2 lain yg ada di ruang yg sama. Walaupun kini dia telah pergi jauh meninggalkan ku namun rasa ini tidak akan hilang dek jauhnya jarak yg memisahkan kami.

Doa ku utk nya Semoga dia berbahagia dan bergembira selalu. Aku mengharapkan tiada lg kisah sedih yg menyelubungi hidupnya. Kegembiraannya adalah kegembiraan ku dan kesedihan nya adalah kesedihan ku. Senyuman nya adalah penawar yg menjadi azimat dlm kamus hidup ku…..SAHABAT MENGERTILAH BAHAWA SELAGI DIRI INI MASIH BERNYAWA, MASIH ADA INSAN YG MENYAYANGI DIRIMU....

No comments:

Post a Comment