KAMPUNG KU....

KAMPUNG KU....

Monday, August 31, 2009

KEHILANGAN....




bila bersendirian begini perasaan ku mula hanyut, pada tika ini aku merasa betul2 kehilangan. hilangnya seorg insan yg amat aku sayangi, kasihi dan cintai. perginya yg xkan kembali. pergi yg abadi. masih segar di ingatan 18 januari 2009 aku menerima msj yg xpenah aku duga akan ku terima msj spt itu. msj yg meluruhkan semangat dan kekuatan ku. msj yg memecahkan empang air mata ku. msj yg membuatkan aku rasa dunia ini tidak adil untk aku. masih ku ingat msj nya "akak dah xde" ringkas namun sgt menyakitkan. pemergiannya xdisangka, mengejut, dan tiba2. namun aku redha andai ini takdirnya. Dia lebih mengetahui setiap sesuatu yg terjadi.




kadang terfikir, bagaimana harus ku lalui adilfitri kali ini tanpa dia di sisi kami. insan yg selalu mencetuskan kekecohan dan kebisingan di pg aidilfitri. yg di setiap pg akan mencetuskan pergaduhan dgn adik. berebut bj raya yg stp thn mak ayah belikan sama corak n warnanya. yg membezakannya hanyalah saiz.huhuhu indah nya tika itu. aku lah org nya yg akan memarahi mereka berdua dan menyiapkan mereka berdua. indah.. ku rindu saat itu.




ermmm kepulangan ku kali ini membawa seribu perasaan yg xterluah dgn kata2. aku sering teringat, tiap kali aku pulang ke rumah dia akan meminta ku membuatkan utk nya kek coklat kegemarannya. minat sungguh dia mkn kek coklat. tp kali ini semua itu tlh berubah. tiada siapa lg yg akan meminta, merengek dan merayu pd ku utk dibuatkan kek coklat. tiada lg insan yg akan membantu dlm masa yg sama mengganggu aku utk menyiapkan kek coklat. tiada.... kenagan hanya tinggal kenangan. yg xmungkin akan dpt aku lupakan utk selamanya. dan mungkin tiada lg kek coklat yg akan ku buat dan sajikan kpd tetamu utk aidilfitri kali ini...




masih terasa jari jemarinya yg halus menyisir rambut ini. halus dan lembut. suka dia meyisir rambutku. namun sisirannya seringkali mengusutkan rambutku. dia selalu bertanya bila rambutku akan pjg. huhuhuhu aku hanya menyatakan pdnya bila insan yg ku tunjuk kan gmbrnya menjadi milik ku. dia hanya ketawa. rahsia itu hanya dia yg mengetahui. dia selalu megugutku akan membocorkan rahsia ku. huhuhuhu. namun kini rahsia ku tersimpan abadi bersamanya di sana. akak... kerinduan ini sgt menyiksakan... akak sekarang aku dah belajar utk menyimpan rambutku. membiarkan ia pjg walaupun "dia" xmungkin menjadi milikku. lebih menjadi sorg perempuan yg berhati lembut dan kental. mungkin inilah hikmah disebalik ape yg tlh terjadi.




aku sentiasa mendoakan agar akak bahagia di sana. di tempatkan di samping org2 yg beriman dan bertaqwa. hanya doa dan fatihah yg dpt ku kirimkan setiap hari agar akak damai di sana. dan ku mohon pd semua yg membaca artikel ini, sedekahkan lah fatihah untuk nya agar rohnya dicucuri rahmat. AL- Fatihah......


NUR FARIHAH DIRI MU TETAP DLM INGATAN KAMI.....


1 comment: